wtorek, 14 sierpnia 2012

Sernik Bananowy ♥ ♥ ♥

I znowu sernik ♥ Jednak tak samo jak w zdrowym , szczęśliwym związku mężatka "wraca" nocą do męża a co dzień zakochuje się w nim na nowo tak samo ja "uzdrawiam" i utrzymuję wiecznie żywym mój związek z bogactwem serników :D Mamy swoje "góry" ( (S)piernik - wiecznie ulubiony ♥ ♥ ♥ ) i doły ( nie tylko te dosłowne gdy sernik z niewiadomych powodów opada ;) )   ale moja miłość do tychże wypieków jest wiecznie żywa i uwielbiam ją urozmaicać nowymi przepisami ! Tym razem zmodyfikowana wersja przepisu z Bloga "Moje Wypieki" dorotus , zmieniłam tylko i wyłącznie spód gdyż akurat pod ręką miałam ciasteczka korzenne Speculoos , przywiezione w niebotycznych ilościach z Francji ;) Nie rekomenduje jednak tychże ciasteczek do wypieku sernika bananowego gdyż banany zdecydowanie podbijają smak sernika i serca smakujących ♥ ! 





Składniki na spód :

-200 g ciasteczek korzennych
-70 g roztopionego masła

Składniki na masę serową:

-500 g twarogu sernikowego
-85 g drobnego jasnego cukru do wypieków
-3 duże jajka
-3 dojrzałe banany
-olejek waniliowy


Ciasteczka standardowo kruszymy na drobny pył i mieszamy z roztopionym masłem przy użyciu silikonowej łyżki. Tortownicę smarujemy masłem i wysypujemy bułką tartą a następnie wysypujemy powierzchnię dna tortownicy masa ciasteczkową i wgniatamy tworząc spód sernika. Zabieramy się za masę serową :) Jajka należy uprzednio roztrzepać w misce a banany przed zmiksowaniem dla ułatwienia należy pokroić w plasterki. W osobnym naczyniu łączymy wszystkie mokre składniki ( kolejność przy serniku naprawd nie gra roli ;) ) i miksujemy na gładka masę. Przelewamy masę serową na ciasteczkowy spód. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 C przez około godzinę ( mój piekł się dłużej - około 1 godziny 20 min ). wyjmujemy z piekarnika, studzimy, wkładamy do lodówki. Zostawiamy do schłodzenia na ( mityczne - żaden mój sernik nigdy tyle nie dotrwał ;) ) całą noc a ( realnie ) przynajmniej kilka godzin.

 Voila ! Bon Appetit ♥ !

3 komentarze:

  1. Och, jaki apetyczny. :) Uwielbiam wszelkie ciasta z bananem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo dziękuję :D ! Faktycznie był przeeeepyszny!!!! Zachęcam do upieczenia ;) A jeżeli lubisz wypieki z bananem , z pewnością posmakuje ci ten chlebek bananowy wg. Nigelli http://un-peu-plus-sucre.blogspot.com/2012/07/banana-coconut-redberry-bread.html ;D

      Usuń

Bienvenue a Durszlak ♥

Durszlak.pl