niedziela, 26 sierpnia 2012

Scone z Musli i Miodem ♥

Scone czyli przepyszne angielskie bułeczki - na śniadanie z dżemem, masłem lub  ( moje ulubione połączenie ! ) z Domowym Lemon Curd. Co do scone nie przekonują mnie tylko dwie rzeczy : podawanie ich ze śmietaną ( zdecydowanie chybione połączenie jak dla mnie, ale co kto lubi ...) i ...w porze herbaty ? Cóż , może jestem cukrowym maniakiem ale jak dla mnie bułeczki są zbyt mało słodkie jak na deser ;-) Innych zażaleń ? Brak ! Bo bułeczki są idealne na śniadanie ! Robi się je bardzo ekspresowo , wystarczy wymieszać wszystkie składniki i wstawić uformowane w bułeczki do piekarnika a po 15 minutach dom wypełnia zapach palonego musli i przypraw korzennych... a potem to topiące się, na nich masełko i słodki Lemon Curd ... Ostatnimi czasy moje ulubione śniadanie ( schowajcie się zapychające amerykańskie pancakes! ) ♥ ! Przepis wzięłam oczywiście od dorotus ( MojeWypieki ) i odrobinkę go zmodyfikowałam , dodałam więcej mojej ukochanej przyprawy piernikowej i zamiast wałkować ciasto i wycinać z niego scone, formuję z masy bułeczki ( nie tylko nie chciało mi się wycinać i wałkować ciasta o 8.00 rano ale jak dla mnie takie "wycięte" szklanką bułeczki są za małe i za płaskie ;-) ) To już wszystko, koniec monologu, zostawiam was sam na sam z boskim angielskim śniadaniem ♥

P.S. Przypadkowo zostawiłam na kilka minut uformowane bułeczki przed włożeniem ich do pieca ...i nie wiem jak to się stało ( pierwszy raz spotykam się z tym, że proszek do pieczenia działa jak drożdże ...) ale bułeczki napuszyły się i jakby urosły...a po upieczeniu były niesamowicie puszyste i wyrośnięte ...Nie wiem jak to działa ale ( damn it! ) POLECAM , POLECAM ! 





Składniki :

-2,5 szklanki mąki pszennej

--1 łyżeczka sody oczyszczonej 

-1 kopiasta łyżeczka proszku do pieczenia 

-1 łyżeczka cynamonu

-2 łyżeczki przyprawy piernikowej

-łyżeczka białego cukru

-30 g miękkiego masła

-1/4 szklanki płynnego miodu

-3/4 szklanki mleka

-pół szklanki podpieczonego musli

Wszystkie składniki umieścić w misie i zagnieść na w miarę plastyczną masę. Odrywać po kawałku i formować bułeczki. W razie potrzeby dodać troszkę więcej mąki. Oprószone mąką układać w pewnych odstępach na wyłożonej papierem do pieczenia  blaszce. Zostawić na 5-7 minut przed włożeniem do pieca do napuszenia ( wciąż nie wiem jak to działa...) . Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 C. Podawać koniecznie ciepłe z masłem, konfiturą lub Lemon Curd.

Voila ! Bon Appetit ♥ !      

6 komentarzy:

  1. Takie popękane bułeczki mają niesamowity urok, prawda?
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, niesamowity urok ♥ !!! Wydają się przez te pęknięcia takie bardziej...chrupiące ? ;) Właśnie przez ten "urok" zdolna jestem jeść je codziennie ;-) !!! Pozdrawiam !

      Usuń
  2. oo, pyszne muszą być!:) może dzisiaj zrobię, będą idealne na jutrzejsze śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób koniecznie ♥ ! Tylko uważaj - silnie uzależniają ;-) Dzisiaj jadłam je po raz trzeci w tym tygodniu na śniadanie ... ;)

      Usuń
  3. Wydają się być cudowne, więć zamierzam zacząć nimi jutrzejszy dzień, tylko mam 2 pytania: ile tak mniej, więcej mają się piec i musli to np.płatki owsiane, pestki słonecznika, pestki dyni? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę są cuuudowne <3 ! Powinny się piec koło 15 minut :) W składzie nie ma nawet jajka więc...co by tu miało się nie upiec ;-) ? Musli jakie zechcesz, moje miało rodzynki, orzechy włoskie, suszonego banana ale sądzę, że z twoim będą nawet lepsze ! I na pewno jeszcze zdrowsze mmmm pestki dyni !

      Usuń

Bienvenue a Durszlak ♥

Durszlak.pl