środa, 11 lipca 2012

Ciasteczka z masłem orzechowym ♥

Mmmmmmm ... kto ma ochotę na pyszne ciasteczka z masłem orzechowym wg Nigelli Lawson ? Mam nadzieję, że nikt bo pochłonęłam wszysciuteńkie do ostatniego kawałka fistaszka :D I to nie tylko dlatego, że od masła orzechowego jestem niebezpiecznie i permanentnie uzależniona ;) Ciasteczka są przepyszne ! Chrupiące, lekko ciągnące, mooooocno orzechowe z cudownymi kawałkami orzeszków ......jeszcze ciepłe ze szklaneczką zimnego mleka z kropelką karmelu i AAAAACH czego słowa nie opiszą to musicie wypiec sami ;) Także zapraszam do kuchni ♥ ! 


Składniki : 

-50 g twardego masła 
-50 g masła orzechowego
-1 żółtko
-300 g mąki pszennej
-1 łyżeczka proszku do pieczenia 
-szczypta soli
-100 g cukru

Masło kroimy na kawałki, wkładamy do miski, dodajemy cukier, masło orzechowe i żółtko i miksujemy. W osobnym naczyniu przesiewamy mąkę z solą i proszkiem do pieczenia. Łączymy składniki mokre i suche i mieszamy do uzyskania jednolitej masy przy użyciu drewnianej lub silikonowej łyżki. Jeżeli wasza masa będzie bardzo zwarta - gratulacje, możecie wyłożyć ją na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę i zrobić na ciasteczkach wzorek "widelcowy" ( dwukrotnie dociskamy ciasteczka widelcem , raz w poziomie , raz w pionie ). Moje nie były ;) Jeżeli więc wasza masa jest zbyt mało zwarta , nic nie szkodzi - ułóżcie łyżką na blaszce kuleczki o jednakowej wielkości. Ciasteczka pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 C. Wyjmujemy, studzimy na kratce :D Bon appetit ♥ ! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bienvenue a Durszlak ♥

Durszlak.pl