czwartek, 3 stycznia 2013

Tarta Marcepanowo Brzoskiwniowa ♥

Szczęśliwego Nowego Roku Wszystkim ♥ ! Mam nadzieję, że spędziliście Noc Sylwestrową w sposób iście Szampański i ( niezależnie czy wierzycie w prawdziwość powiedzenia "Jaki Sylwester taki cały rok." ) że rok 2013 upłynie Wam w zdrowiu i radości a przepełniony będzie wspaniałymi momentami przeżytymi z takimi osobami, dla których warto żyć kolejny rok : rodziny, przyjaciół, naszych miłości ♥ ! Żadna byłaby ze  mnie bloggerka kulinarna gdybym nie wspomniała nic o doznaniach smakowych , tak więc życzę Wam roku w dobrym smaku , pełnego na przemian słodyczy i pikanterii czyli Bon Appetit na cały rok ♥ !
Tarta , którą się z Wami dzisiaj dzielę , została upieczona oczywiście na noc sylwestrową ! Zrobiła absolutną furorę, także szczerze ją Wam polecam ♥ Smak marcepanu jest mocno wyczuwalny , więc przepis raczej dla amatorów marcepanu , jednak również dla tych którzy dotąd do tej migdałowej słodyczy się nie przekonali - jest niebiańska w smaku i z pewnością jest w stanie każdego "nawrócić" na drogę rozpustnego smaku marcepanu ♥ ! Przepis pochodzi z książki "WhitePlate : Słodkie" , która wszystkim gorąco polecam ! Moja modyfikacja, jest przerobienie przepisu na bardziej "zimowy" : z powodu braku moreli w zimie, zastąpiłam je brzoskwiniami z puszki ... i smakuję to niebiańsko ♥ ! Jest coś takiego w tej zalewie, co sprawia , ze na tarcie ( pozbawionej pierwotnie kremu ) tworzy się miękka kremowa warstwa ciasta - cukiernicza magia , grzechu warta ♥ !
Dziś tylko o tarcie  - mam mało czasu na wywnętrzanie się...Uczę się do testu z historii z zakresu 1,5 roku ...Trzymajcie kciuki , proszę ♥ !
A Sylwestra spędzałam w mojej rodzinnej Łodzi ..i mam nadzieję, często do niej w tym roku powracać ♥ !
P.S. Ponieważ tarta wieziona była na Sylwestra , nie dotrwała zdjęć w przekroju ...ale coś czuje, że upiekę ją jeszcze nie raz , więc i o taki zdjęcia możecie być spokojni ♥ !





Składniki :
-240 g masła
-240 g drobnego cukru do wypieków
-480 g mąki
-3 duże jajka
-puszka brzoskwini w zalewie
-150 g startego na tarce marcepanu 



Masło , mąkę, cukier i jajka miksujemy i wyrabiamy ciasto na gładką, zwarta masę. Ciastem wykładamy formę na tartę pamiętając żeby zostawić około 3,4 łyżek ciasta na wierzch. Brzoskwinie kroimy i wykładamy nimi powierzchnie ciasta. Calość posypujemy rozdrobnionym ciastem kruchym i marcepanem. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 190 C przez około godzinę ( moja piekła się 1 godzinę 20 minut ).
Studzimy na kratce , jemy , zachwycamy się ♥ 




Voila ! Bon Appetit ♥ !   

3 komentarze:

Bienvenue a Durszlak ♥

Durszlak.pl