sobota, 8 czerwca 2013

Sernik Mango z Migdałami w Karmelu wg WhitePlate ♥

To prawdziwe dzieło sztuki kulinarnej długo musiało czekać na swoją premierę bowiem upiekłam je już hmmm jakieś trzy..cztery tygodnie temu... Ach ta końcówka roku , pocieszam się , że to taka "ostatnia długość" trwającego 9-miesięcy biegu..który wieńczą długie , szalone, zasłużone wakacje ! Tak więc nastawiam szybszą muzykę, spinam się i biegnę ile sił w nogach do mety ♥ ! W tym maratonie czasem brakuje czasu na małe przyjemności takie jak dzielenie się przepisami z moimi ukochanymi bloggerami ! Dzisiaj przepis jest tylko "kalką" z boskiego serniczka Liski z WhitePlate ♥ , prawdziwej kulinarnej mistrzyni ♥ ! Sernik niecodzienny , o cudownie żółtym kolorze, orzeźwiającym smaku ( szczególnie po przechłodzeniu ) , który przełamany jest przez słodziutkie migdały w karmelu ( po raz pierwszy w życiu notabene robiłam karmel ♥ ). Sernik przygotowałam na imprezę , którą zorganizowała moja mama ( wstyd przyznać, że robi lepsze imprezy i z większym rozmachem niż ja ... ale w sumie skoro to JA jej w niej pomagałam, to chyba mam te geny i dobrze prosperuję na przyszłość! ). Wszyscy byli zachwyceni wypiekami : zarówno sernikiem , jaki i drugim wypiekiem, który niebawem ukaże się na blogu ( powiem tylko dwa słowo : czekolada, Pierre Hermes" ♥ ) ! 
Ostatnio , wracając z urodzin najlepszej przyjaciółki ( osiemnastych , nie muszę tłumaczyć jak się czułam ^^ ), stałam się przez przypadek szczęśliwą posiadaczką NAJLEPSZEJ KSIĄŻKI KUCHARSKIEJ  jaką kiedykolwiek widziałam ! Jeden przepis już wypróbowany, wyszedł K A P I T A L N I E , jednak wyszedł tak "kapitalnie" , że na razie przepisu nie będzie - nie mam dokumentacji wypieku, za dobry był ! Powiem tylko, że chodzi o w stu procentach zdrowe, mięciutkie jak marzenie ciasteczka o smaku masła orzechowego i bananów , z mocna nutą cynamonu i gałki muszkatołowej ♥ COMING SOON ♥ Ale spokojna głowa, drodzy bloggerzy : ten unikatowy przepis już niedługo pojawi się na blogu , bowiem ciasteczka zdecydowanie będą bisować w moim życiu i to nie raz ♥ !
W moim życiu było teraz wiele pracy, związanej z końcówką roku, niedługo jednak Festiwal Teatrów Tańca ZAWIROWANIA ♥ Będę opiekować się grupą z jednego z zagranicznych teatrów tańca więc bardzo się przejmuję ! Trzymajcie kciuki ! Na razie nie zdradzam z jakiego kraju ... powiem tylko, że kupuję sobie rozmówki niderlandzkie, żeby nie być zupełnie "zielona" !
A propos wakacji...w tym roku po raz pierwszy pojadę na Openera ! Nigdy nie byłam chociaż od 18 lat CO ROKU jestem w tym czasie w Gdyni ...bo mieszka tam moja babcia ♥ No cóż , w końcu kiedyś trzeba ! Nie mogę na stare lata, opowiadać dzieciom / wnukom o Openerze, że "Ach , był to taki olbrzymi festiwal muzyczny w wakacje , na który zjeżdżali się prawie wszyscy moi znajomi, były koncerty i imprezy...a ja ani razu nie byłam..."  ♥ A może ktoś z was wybiera się na Openera ?       






Składniki na masę serową :
-500 g twarogu sernikowego
-3/4 szklanki drobnego , białego cukru do wypieków
-4 małe jajka
-2 łyżki proszku budyniowego
-1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
-2,5 zblendowanego, dojrzałego mango
Składniki na spód:
-3/4 szklanki blanszowanych migdałów
około 3 łyżek cukru trzcinowego


NAJPIERW SPÓD ! 


Migdały ostrożnie prażymy na suchej patelni, kiedy delikatnie się przyprażą przesypujemy je z patelni do miseczki i odstawiamy na później. Na rozgrzaną patelnię rozsypujemy cukier i robimy karmel. Gdy uzyskamy złocistą, leistą masę , dodajemy migdały i dokładnie łączymy je z karmelem. Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia i przekładamy migdały, rozprowadzamy równomiernie po całej powierzchni dna,wklepujemy , tworzymy migdałowy spód.

Teraz zabieramy się masę serową ! 


Ser umieszczamy w misce i mieszamy z musem mango ( uwaga : zostawiamy około 3, 4 łyżek musu do dekoracji !!! ), proszkiem budyniowym i ekstraktem waniliowym. Najlepiej zrobić to przy pomocy łyżki. Następnie wbijamy po jednym jajku i krotko miksujemy tylko do połączenia się składników. Masę wylewamy na spód. Na wierzch kładziemy ostrożnie trochę musu i robimy dekoracje : "esy-floresy" na powierzchni masy serowej. Sernik pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 160 C i pieczemy około 50 minut do godziny. Gotowy serniki ( oczywiście sprawdzony suchym patyczkiem ) wyjmujemy, studzimy , następnie wkładamy do lodówki i chłodzimy przez noc w lodówce. Chociaż sernik moim zdaniem dobrze smakowałby też na ciepło z lodami waniliowymi chociaż  niektórzy sądzą , że to niezdrowe jeść sernik na ciepło. 



Voila !  Bon Appetit ♥ ! 

9 komentarzy:

  1. Sernik wygląda wspaniale, a na pewno jeszcze lepiej smakuje! Dodatek mango, ach, będę musiała taki zrobić, koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie , koniecznie ! A twój dzisiejszy post ( ten fragment o truskawkach z miętą ) zainspirował mnie i... może następnym razem dorzucę troszkę świeżej mięty ? Będzie jeszcze bardziej odświeżający ♥ W sam raz na dzisiejszą pogodę za oknem !

      Usuń
  2. Taki słoneczny ten serniczek, cudo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahha to dlatego, ze przez ostatnie dni było tak brzydko ;) To trzeba było upiec kawałeczek słońca na pocieszenie ♥

      Usuń
  3. czy coś jeszcze zostało?...
    Godmother

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ♥ Niestety ... ale na pewno będzie bis ♥ ! Specjalnie dla ..Godmother ;) !

      Usuń
    2. Noszę się też z zamiarem zorganizowania spóźnionych urodzin bloga ;) W końcu, jak się bawić to się bawić !

      Usuń
  4. Jest mango i to mi wystarczy! Musi być pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale zjadłabym kawałek tego sernika... pycha!

    OdpowiedzUsuń

Bienvenue a Durszlak ♥

Durszlak.pl