środa, 27 lutego 2013

Pasta Z Białej Fasoli , Suszonych Pomidorów i Oliwek ♥

Tym razem krótko , treściwie ..i na słono. Ponieważ właśnie zemdliło mnie od słodyczy belgijskiej czekolady z nugatem i orzechami ( ech , brzmi świetnie , smakuje jak... cukier o smaku cukru z dodatkowym cukrem obtoczony w cukrze, polany lukrem, z cukrem trzcinowym "on the side"  )  na kolacje musiałam skomponować coś słonego , tak dla wewnętrznego bilansu ( duszy ! oczywiscie ! Bo jakżeby ciała ;) ) , dla duchowego ying-yang ♥ W ten sposób, po dokładnym przejrzeniu zawartosci mojej spiżarki i szufladek z przyprawami powstała ta Pasta Z Białej Fasoli z Suszonymi Pomidorami, Oliwkami , Tabasco, Papryką i Oregano ♥ Mmmmm połączenie płomienne, ogniste, przywodzi mi na myśl ciepło , letnie poranki , dalekie , ciepłe kraje, Toskanię, "Pod Słońcem Toskanii" ... SŁOWEM : To maksymalna dawka ciepła ( i zdrowia ) na zimne , lutowe dni , kiedy już mamy dość zimy , a jeszcze z tą naszą chłodną koleżanką musimy troszkę się przemęczyć. Z fizyki jestem noga, więc żaden ze mnie naukowiec by skonstruować maszynę do przeniesienia nas w czasie do słonecznych dni ...Ale kucharzyć troszkę już umiem i jeżeli lato nie przyjdzie do Walerii ...to Waleria powie : "Jak nie to nie!"  i wyczaruje to lato sama w zaciszu własnej kuchni. Czyli tak jak umie najlepiej ♥  Ogłaszam koniec cielsko-grzejnych przepisów , wewnętrznie przygotowuję się już powolutku na wiosenne rozkwitanie ! Wiem wiem - dużo za dużo wcześniej ! Ale lepiej zacząć wcześniej i nieść ludziom w środku zimy , cieplutką wiosnę ..niż spóźnić się i gdy przyjdzie pora rozkwitać wciąż straszyć zimowym grymasem !
Wczoraj dostałam od mojej ukochanej , honorowej Godmother cudowny zestawik książek ♥ Tematyka : filozofia / język francuski czyli moje dwa koniki ♥ Wśród nich Kołakowski, tematyczne słowniki i gramatyka francuska , dwa opasłe tomy Gadacza : filozofia XX wieku ♥ Mmmm czuję, ze czekają mnie długie upojne godziny zaczytywania się w tych księgach ...Jedną z nich "Bajki Różne. Opowieści Biblijne. Rozmowy z Diabłem" L.Kołakowskiego zaczęłam już czytać i ...nie tylko zachwyciła mnie ( zupełnie nowa twarz ukochanego Lesia ♥ ! ) to od razu poczułam , że jest to książka , którą będę czytała do snu moim dzieciom...kiedy już będę je miała ( w stosownym czasie ) ♥
Na dzisiaj skończę tym miłym akcentem...idę zrobić ukroić sobie kawałek chlebka na zakwasie i zagłębić się w pierwszych rozdziałach Gadacza : "Filozofia Życia : Nietsche" ♥ Hmmm odkąd uczę się filozofii w samym jego nazwisku było coś tak fascynującego, że studiując myśli Sokratesa , lub dzieła Św. Augustyna , czekałam w głebi filozoficznej duszyczki na moment gdy moja wiedza filozoficzna będzie w stanie poszerzyć się o teorie i poglądy pana Nietsche...Pamiętam taki żarcik filozoficzny ... Studiowaliśmy własnie bardzo ciężki temat , hmm może to był Leibniz.. ? I bardzo długo nam schodziło...I wtedy , dość niegramatycznie, za to zabawnie zauważyłam ,że : "Jak tak dalej pójdzie do nigdy do Nietsche'go ( czyt. fonetycznie /niczego/ ) nie dojdziemy ♥ ! Tak więc są i żarty , o których nie śniło się waszym filozofom ...





Składniki :
-1 puszka białej fasoli
-4 suszone pomidory , pokrojonych na kawałki + 2 łyżki zalewy z tychże pomidorów
-dwie szczypty oregano
-dwie, trzy krople tabasco ( lub ostrego sosu od Chińczyka - tak było w moim przypadku )
-około 5,6 oliwek pokrojonych na kawałki
-jeden ząbek czosnku
-sol, pieprz do smaku


Wszystkie składniki umieszczamy w misie, miksujemy na gładką masę. Doprawiamy według uznania solą i pieprzem , krótko miksujemy. Przechowujemy w lodówce. Doskonale smakuje jako pasta do smarowania chleba, naleśników, pity , tortilli czy jako dip nachos lub krakersów ♥

Voila ! Bon Appetit ♥ !








2 komentarze:

  1. Rzeczywiście fajna i treściwa ta pasta :) Gratuluję bloga oraz apetycznych przepisów!
    Pozdrawiam gorąca i zachęcam do dodania swojego bloga na listę Top Blogi na znajdzprzepisy.pl!
    Przepraszam, że tutaj o tym pisze, ale nie mogłam znaleźć danych kontaktowych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję pomysłów i spieszę pokazać stęsknionej,że wiosna "wkradła" się już do mojego(naszego) ogródka .
    Niestety nie potrafię wstawić tu dokumentu wiosny więc wyślę go na inny adres...
    ms

    OdpowiedzUsuń

Bienvenue a Durszlak ♥

Durszlak.pl