poniedziałek, 10 grudnia 2012

"Pierniczenie" 2012 ♥

Jak to powiedziała moja przyjaciółka na pierniczeniu w sobotę 8 grudnia 2012 r około godziny 17.10 : "Sezon Piernikowy uważam za otwarty ♥ !". I to w sama porę bo święta już dobijają się do moich drzwi a pierniczki które wam dzisiaj zaprezentuje z tradycyjnego przepisu bożonarodzeniowego choć wyjadane zaraz po wyjęciu z piekarnika były miękkie jak marzenie , są na razie twardzitukie. Tak więc moje pierniczki - prawdziwi mężczyźni czyli tzw. "twardziele" do Wigilii muszą  zmięknąć ! Dobra dobra, jakkolwiek by się nie opierali , "zapuszkuję" ich na dwa tygodnie to od razu zmiękną ! Na jednym z nich w akcie łakomstwa dzisiaj prawie ułamałam sobie zęba  - spojrzałam na niego groźnie i powiedziałam "Uważaj, dwa tygodnie w zamknięciu i inaczej zaśpiewasz !"  ... i chyba ciężko z tym polemizować, za dwa tygodnie pewnie będą śpiewać kolędy! Wycinając pierniczki bawiłam się jak nigdy dotąd bowiem "pierniczenie" nigdy nie było tradycją mojej rodziny i robię to dopiero drugi rok ! I ten uważam za zdecydowanie bardziej udany niż poprzedni !  Kilka pierniczków zostawiłam mojej przyjaciółce na Święta - strasznie spodobała mi się myśl , że podczas świąt popatrzy na udekorowaną przeze mnie gwiazdkę i kto wie , może się uśmiechnie ? W związku z tym udekorowanych pierniczków pokażę wam tylko cztery sztuki, za to będą to moi ulubieńcy ! Zresztą powiem wam , że piekłyśmy i ozdabiałyśmy pierniki do 24.00 ! I być może było to spowodowane przypływem endorfin  ( zapach i smak gorących pierników, bogactwo polew i posypek, kolędy i świąteczne piosenki lecące w tle, radosna atmosfera, gorąca domowa szarlotka z lodami -wypiek mamy mojej przyjaciółki czy oglądany w przerwie, zadziwiająco śmieszny,  japoński film dla dzieci to dość dużo szczęścia naraz ! ) ale w pewnym momencie zaczęło kręcić mi się w głowie od całego tego pierniczenia; dokładnie tak jak Irenie Kwiatkowskiej od drylowania wiśni w "Wojnie Domowej" ! Tak więc pierników powstało w sumie 100 co najmniej ale ozdobionych na razie jest tylko kilka ♥ Nie będę zanudzać was dzisiejszym wpisem bo i tak o pierniczkach będzie jeszcze drugi - dopiero w przyszłym tygodniu będziemy "pierniczyć" u nas w domu ze znajomymi "last minute" i wtedy mam nadzieję podzielić się z Wami jakimś sprawdzonym przepisem na pierniczki dla spóźnialskich ♥ Tak żeby każdy kto tylko pragnie miał w tym roku okazję doznać radosnego uczucia błogiego "pierniczenia" - w kuchni pachnącej przyprawami korzennymi, oblizując palce z czekolady i lukru, cichcem wyjadając bakalie a przede wszystkim , i tego przedświątecznie życzę każdemu z osobna , rozmawiając , śmiejąc się w doborowym towarzystwie przyjaciół i rodziny ♥ ! Parafrazując znane powiedzenie : Nie ma złych pierniczków, są tylko nieupieczone ♥ ! Nie pierniczcie pierników !  Moi kochani, tylko jedne święta Bożego Narodzenia mamy w roku ♥ !  





Czy tylko ja wciąż co roku przed Wigilią wypatruje pierwszej gwiazdki ♥ ? 


                                             Jako dziecko nigdy nie byłam przytulankowa osobą! Zdecydowanie wolałam lalki - o, a najchętniej zdalnie sterowane samochodziki ♥ ! W sekrecie powiem Wam, że dopiero teraz , kiedy jestem już prawie dorosła, mój misiek robi zawrotna karierę ♥ Ale ciiiii ! Nie mówcie nikomu !




Ślimak został zrobiony z myślą o czasach przedszkolnych : chodziłam do znanego w Łodzi przedszkola "Montessori" i znakiem naszego przedszkole był ślimak ♥ HA, do tej pory mam jeszcze fartuszek przedszkolny ze ślimakiem ♥  Hahahah a kolejny ciekawy fakt o mnie - jako dziecko chodziłam też do "Przedszkola w ZOO" i nie to nie jest eufemizm ♥





Nie wiem jak wy ale ja już nie mogę doczekać się ubierania choinki ♥ Musiałam ubrać przynajmniej tę piernikową ♥ 


To jedynie część dorobku naszego pierniczenia ♥ Tyle z nich wzięłam do domu - przecież nie mogłam tak całkiem oskubać przyjaciółki z pierników ! 



Pan Baranek całym sobą mówi "Postaw się, a nie daj się " ♥ !


Nie wiem czy ktokolwiek poznaje ale to stary, dobry "Święty Mikołaj" ♥ 



                 Ozdobiłam jeszcze misia , gwizdkę i konika ale do domu  wzięłam tylko tych panów
               Reszcie natomiast powiedziałam : "Gentlemen , I 'm sorry .I'm afraid, it's lady's choice ♥ !
                                                           



Pan Baranek , uparciuszek, długo nie chciał wyjść z kadru !  Kiedy już się na to łaskawie zdecydował, jak prawdziwy gentleman , postanowił wyjść iście po angielsku ♥ 




                                                                    Jeszcze jedna panorama ♥
               

                                            Słonik z podniesioną trąbą - na szczęśliwy nowy rok ♥ !



                             
                                  Najciekawsze na koniec ! Zrobiłyśmy serię okrągłych pierniczków i do każdego
                                  zwariowane wróżby na nowy rok ! Otworzyłam już trzy swoje i zostały mi jeszcze
                                  trzy ! Ostatnią otworzę o północy w Sylwestra jako wróżbę na nowy rok ♥


Voila ! Bon ...regarder ♥ !  

4 komentarze:

  1. Jejku, wyglądają uroczo <3 Gdybym obchodziła święta w tym roku, z chęcią zrobiłabym podobne na choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej ♥ ♥ ♥ Dziękuję ! Faktycznie idealnie pasują pod choinkę i dokładnie takie zajmą w tym roku miejsce :D Oooo to szkoda... że w tym roku nie :( Ale trzymam kciuki za kolejny rok ♥ ! I namawiam cię na te pierniczki gorąco na Gwiazdkę 2013 ! Trzymaj się ciepło whiness ;******

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje pierniczki zachwycają! :)) istne cudeńka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DZIĘKUJĘ ♥ ♥ ♥ ojej jak mi się miło zrobiła, szczególnie, że nie uważam się za mistrza cukierniczego a zazwyczaj o jakiekolwiek zdolności manualna bardzo u mnie ciężko ;) Dziękuję :********

      Usuń

Bienvenue a Durszlak ♥

Durszlak.pl